Inlägg publicerade under kategorin Inför säsongen 2010/2011

Av Kimme Rosenqvist - 10 maj 2010 22:38

Såg en film där slutorden var precis som min rubrik. "Liten insats gör stor skillnad"! Denna film handlar om Jacob Andren som vid åtta års ålder samlade in pengar tillsammans med andra barn världen över. Detta för att ge bidrag så en regnskog kunde bevaras. Tjugo år senare åker han för att se var hans regnskog finns. Om ni inte sett den så rekomenderar jag den varmt.

 http://svtplay.se/v/1987613/dokumentar__jag_kopte_en_regnskog 

Ni tycker kanske det är långsökt att jämföra att ge bidrag till en regnskog med att hjälpa till i en förening som EVS. Men se bakåt tjugo år och var klubben var då? Se att din insats idag kanske skördar framgångar om tio, femton eller tjugo år framåt.

Och speciellt alla som gjort något för EVS under tidigare säsonger eller den närmst gångna oavsett vad det är vill jag tacka. Vet att många fler säkert ropar tack för hjälpen i kör bakom mig, men just att säga det där enkla tacket som betyder så mycket är viktigt. Om det är att gå att fylla på min vattenflaska under matcherna, vara bollrullare, föräldrar som kör barn eller hjälper till i kafeterian ja listan kan göras lång. Men den riktar sig till alla och hoppas att ni känner er värdefulla och betydelsefulla  . Om inte så hör av er istället för att gå och muttra   så fixar jag ett tack till er eller en kram om ni så vill  

/Speakern  

Av Kimme Rosenqvist - 29 april 2010 22:12

Whitney was first to leave even if shes gone for a trip to Norway but no visit in Engelholm before traveling back to the states. Naoko left yesterday for going home to Japan. And tomorrow I will drive Jennifer to Svågertorp and then she go back to Canada. I hope soon that I can write to you that they are coming back for next season. But yet nothing is concrete. So I search for Sarah Brightman and Andrea Boccellis "Time to say goodbay" and feel a sadness   that the season 2009/2010 already is over. And all the questions taht pop up about how the next team will look like. For sure there will be some same nice girls and some will be new!

Thank you foreign girls for putting colour and joy   to our EVS and offcurse welcome back!

/Speakern

Av Kimme Rosenqvist - 27 april 2010 12:20

Som jag skrev igår hade Fredrik Tågsjö varit på möte med Kommunen om nya hallen. Detta var inte första mötet utan vad jag förstår har Engelholms kommun lyssnat på många av våra önskemål med nya hallen. Bla att det blir högre i tak för att kunna spela internationella matcher i damvolleyboll. Från början var en ganska vanlig takhöjd inritad på 8m, men för internationella matcher krävs 9m. Såvida man inte vill söka dispens varje gång. Klubben har ju klargjort tidigare i år att en satsning mot Europa är på gång och nödvändig för att lyfta volleybollen (därför behöver taket lyftas ha ha). Som tillägg och kuriosa är att internationell takhöjd för herrvolleyboll krävs 12m.

Utlovade ju igår att ni skulle få skratta eller åtminstone lee vilket jag hoppas ni gör ofta när ni läser mina inlägg. Det som jag tror ni kommer att tycka är roligt är att jag har haft en ganska fel uppfattning i var ovanstående hall ska byggas. Jag trodde den skulle ligga närmst vägen som ni fått lite bilder på och därför har jag ju suckat och skrivit att det inte hänt något så fort jag åkt förbi där. Men det är alltså helt fel och den ska ligga längre in från vägen mellan befintliga skolbyggnader. Går alltså inte att se från vägen om det hänt något på marken. Där har jag nu varit och tagit en bild för att dokumentera att det faktiskt har gjorts något. Och inte som jag trott och skrivit ingenting. Har faktiskt varit där inne och vänt med bilen några gånger men inte sett eller fattat att det var platsen med stort P.

  

Men något jag inte trodde när jag var yngre för ung är jag ju fortfarande. Det var att det kunde vara skönt att erkänna fel som jag upptäckt kan vara som att smasha hårt eller blocka ner en boll i golvet. Speciellt i ett läge när det finns hopp om att bjuda på ett leende eller skratt är det oerhört befriande.

Något som också är glädjande det är att jag får positiva reaktioner på mina rader om att fortsätta blogga även under "lågsäsongen". Men som sagt bara för att det inte är serie så finns det mycket annat som händer. Och för en eller flera men framförallt Fredrik Tågsjö som ska kontraktera spelare och få ihop en trupp till hösten är det definitvt inte lågsäsong. Tränare för laget? Får och kan vi behålla Tina? Så därför fortsätter jag skriva och uppdatera för er som vill ha "lite" koll på EVS plus lite till. För även om jag skulle vilja ha koll på allt så är det en utopi, men jag har sagt det tidigare att ni gärna får delge mig saker som kan vara "matnyttigt". Härligt ord i mina öron.

/Speakern

Presentation

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards